Arkitekt i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Tredjepartskontroll av ingeniørgeologi og geoteknikk for Østfoldbanen: UØ og PU
I dette oppdraget vil tredjepartskontrollens kompleksitet og vanskelighetsgrad kreve høy kompetansegrad, samt solid og variert geoteknisk kompetanse.
i Østfold foreligger det krevende grunnforhold med stedvis store dybder til berg samt bløt og sensitiv leire: løsmasser med kvikkleire, bløt mark, lagdelt grunn, bratt terreng, mm.
Regulering av deponi pågår parallelt med disse prosjektene, og vil kunne ha behov for tredjepartskontroll.
Denne kontrakten omfatter tredjepartskontroll av geoteknikk og geotekniske tiltak. Midlertidige geotekniske konstruksjoner er også omfattet av oppdraget.
Tredjepartskontroll av konstruksjoner og tilhørende fundamentering inngår i en annen kontrakt.
Leverandøren skal være godkjent som prosjekterende og uavhengig kontrollerende i geoteknikk i tiltaksklasse 3 i henhold til Plan og Bygningsloven.
Tredjepartskontrollør skal på selvstendig grunnlag vurdere kontrollklasse for hver område/strekning og fremlegge anbefalinger for oppdragsgiver.
Tredjepartskontroll geoteknikk:
Tredjepartskontrollene (tredjepartskontroll/uavhengig kvalitetssikring/uavhengig kontroll) for geoteknikk skal gjennomføres i henhold til revisjon benyttet av prosjekterende:
• Teknisk designbasis for Intercity
• Teknisk regelverk
• Eurokode 0 (ns-en 1990: 2002+A1: 2005+na: 2016) og Eurokode 7 (ns-en 1997-1: 2004+A1: 2013+na: 2016)
• NVEs veileder 7/2014 «Sikkerhet mot kvikkleireskred»
• Plan og bygningsloven (hvis dette blir relevant)
• Eventuelle andre relevante standarder, veiledere og håndbøker, som eksempelvis håndbok N200 «Vegbygging», håndbok N400 «Bruprosjektering» og håndbok V220 «Geoteknikk i vegbygging»
i tillegg vil Bane nor kunne kreve tredjepartskontroll ut over det som er nevnt ovenfor.
Tredjepartskontroll ingeniørgeologi:
Tredjepartskontrollene (tredjepartskontroll/uavhengig kvalitetssikring/uavhengig kontroll) for ingeniørgeologi skal gjennomføres i henhold til revisjon benyttet av prosjekterende:
• Teknisk designbasis for Intercity
• Teknisk regelverk
• Veileder for bruk av eurokode 7 til bergteknisk prosjektering
• Eurokode 0 (ns-en 1990: 2002+A1: 2005+na: 2016) og Eurokode 7 (ns-en 1997- 1: 2004+A1: 2013+na: 2016)
• Plan og bygningsloven (hvis dette blir relevant)
• Eventuelle andre relevante standarder, veiledere og håndbøker, som eksempelvis håndbok N200 «Vegbygging», håndbok N500 «Vegtunneler», ns 8141: 2001, ns 8141-2: 2013, ns 8141-3: 2014
i tillegg vil Bane nor kunne kreve tredjepartskontroll ut over det som er nevnt ovenfor.
For nærmere beskrivelse av leveransen vises det til kapittel A3 og D1 i konkurransegrunnlaget.
Prosjektene vil mest sannsynlig ha behov for ingeniørgeologisk og geoteknisk tredjepartskontroll i en lang periode, det vil derfor være behov for å oppbemanne og nedbemanne iht. Prosjekts behov.
Den tilbudte bemanningen skal minst innebefatte tre geoteknikere og tre ingeniørgeologer.
møter avholdes i Oslo etter behov.
Andre Prosjekter som tilhører Utbygging Øst og Plan og Utredning har anledning, men ikke plikt, til å benytte denne rammeavtalen.
Prosjekter i Bane nor som allerede har inngått avtaler om tredjepartskontroll av ingeniørgeologi og geoteknikk skal ikke benytte denne avtalen.
i Østfold foreligger det krevende grunnforhold med stedvis store dybder til berg samt bløt og sensitiv leire: løsmasser med kvikkleire, bløt mark, lagdelt grunn, bratt terreng, mm.
Regulering av deponi pågår parallelt med disse prosjektene, og vil kunne ha behov for tredjepartskontroll.
Denne kontrakten omfatter tredjepartskontroll av geoteknikk og geotekniske tiltak. Midlertidige geotekniske konstruksjoner er også omfattet av oppdraget.
Tredjepartskontroll av konstruksjoner og tilhørende fundamentering inngår i en annen kontrakt.
Leverandøren skal være godkjent som prosjekterende og uavhengig kontrollerende i geoteknikk i tiltaksklasse 3 i henhold til Plan og Bygningsloven.
Tredjepartskontrollør skal på selvstendig grunnlag vurdere kontrollklasse for hver område/strekning og fremlegge anbefalinger for oppdragsgiver.
Tredjepartskontroll geoteknikk:
Tredjepartskontrollene (tredjepartskontroll/uavhengig kvalitetssikring/uavhengig kontroll) for geoteknikk skal gjennomføres i henhold til revisjon benyttet av prosjekterende:
• Teknisk designbasis for Intercity
• Teknisk regelverk
• Eurokode 0 (ns-en 1990: 2002+A1: 2005+na: 2016) og Eurokode 7 (ns-en 1997-1: 2004+A1: 2013+na: 2016)
• NVEs veileder 7/2014 «Sikkerhet mot kvikkleireskred»
• Plan og bygningsloven (hvis dette blir relevant)
• Eventuelle andre relevante standarder, veiledere og håndbøker, som eksempelvis håndbok N200 «Vegbygging», håndbok N400 «Bruprosjektering» og håndbok V220 «Geoteknikk i vegbygging»
i tillegg vil Bane nor kunne kreve tredjepartskontroll ut over det som er nevnt ovenfor.
Tredjepartskontroll ingeniørgeologi:
Tredjepartskontrollene (tredjepartskontroll/uavhengig kvalitetssikring/uavhengig kontroll) for ingeniørgeologi skal gjennomføres i henhold til revisjon benyttet av prosjekterende:
• Teknisk designbasis for Intercity
• Teknisk regelverk
• Veileder for bruk av eurokode 7 til bergteknisk prosjektering
• Eurokode 0 (ns-en 1990: 2002+A1: 2005+na: 2016) og Eurokode 7 (ns-en 1997- 1: 2004+A1: 2013+na: 2016)
• Plan og bygningsloven (hvis dette blir relevant)
• Eventuelle andre relevante standarder, veiledere og håndbøker, som eksempelvis håndbok N200 «Vegbygging», håndbok N500 «Vegtunneler», ns 8141: 2001, ns 8141-2: 2013, ns 8141-3: 2014
i tillegg vil Bane nor kunne kreve tredjepartskontroll ut over det som er nevnt ovenfor.
For nærmere beskrivelse av leveransen vises det til kapittel A3 og D1 i konkurransegrunnlaget.
Prosjektene vil mest sannsynlig ha behov for ingeniørgeologisk og geoteknisk tredjepartskontroll i en lang periode, det vil derfor være behov for å oppbemanne og nedbemanne iht. Prosjekts behov.
Den tilbudte bemanningen skal minst innebefatte tre geoteknikere og tre ingeniørgeologer.
møter avholdes i Oslo etter behov.
Andre Prosjekter som tilhører Utbygging Øst og Plan og Utredning har anledning, men ikke plikt, til å benytte denne rammeavtalen.
Prosjekter i Bane nor som allerede har inngått avtaler om tredjepartskontroll av ingeniørgeologi og geoteknikk skal ikke benytte denne avtalen.
Anbud id:
568730
-
Registrert:Lørdag 16. Februar 2019
Er du interessert i dette oppdraget?