Alarm og sikkerhet, Elektriker, Entreprenør i Agder
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Agder
Avsluttet
Trinn 1 - Anskaffelse adgangssystem
Adgangssystemet skal ha digital adgangskontroll ved innkjøring på gjenvinningsstasjonene. Alle som skal levere husholdningsavfall på gjenvinningsstasjonene må ha en digital avfallsnøkkel. Den digitale avfallsnøkkelen skal være personlig og tilknyttet en spesifikk boenhet. Ved bruk skal det alltid registreres hvilken avfallsnøkkel og hvilken boenhet som har vært på gjenvinningsstasjonen. Avfall sørs kundesystem vil være kilde for hvilke boenheter som skal inngå.
Det er også antatt at man må ha en alternativ manuell løsning for ikke digitale abonnenter. Det må inkluderes en prosess hvor den som har en digital avfallsnøkkel kan distribuere denne digialt videre til andre. Dette kan typisk gjelde ektefeller og samboere. Dette vil også gjelde der hvor det er fellesløsninger, f. Eks. Til leietakere, i borettslag og sameier, samt til hytter/frititdsboliger med flere brukere. Det bør være en mulighet til å begrense antall ganger en nøkkel kan videredistribueres.
Systemet må registrere og lagre hvert besøk ved hjelp av avfallsnøkkelen. Det må kunne legges inn en begrensning på antall besøk pr. Kalenderår. Abonnentene må kunne se hvor mange besøk de har hatt (historikk), og få varsling om at antall besøk er helt (eller snart) oppbrukt. Noen avfallstyper skal kunne leveres gratis utover kvote, dette kan for eksempel være farlig avfall. Det må derfor ved adgangskontrollpunktet være mulig å få passere selv om kvoten er oppbrukt, ved å tilkjennegi hvilke avfallstyper du skal / ikke skal levere.
Det er viktig at adgangskontrollen oppleves som så smidig som mulig. En kombinasjon av ulike identifikatorer kan være aktuelt, for eksempel ved at man kan knytte bilregistreringsskilt til sin adgangsnøkkel - og dermed bli
«autorisert» for adgang basert på skiltgjenkjenning.
når kvote er oppbrukt skal man kunne passere ved å betale for besøk. Systemet må derfor kunne knyttes til automatisk trekk av forhåndsregistrert kreditt- eller bankkort, eventuelt en betalingstjeneste som Vipps eller bankkort. Det skal være mulig å definere ulike satser.
Det skal også være mulig å merke avfallsnøkler som sperret eller med varsling til betjening, slik at adgang ikke gis uansett.
Det er også antatt at man må ha en alternativ manuell løsning for ikke digitale abonnenter. Det må inkluderes en prosess hvor den som har en digital avfallsnøkkel kan distribuere denne digialt videre til andre. Dette kan typisk gjelde ektefeller og samboere. Dette vil også gjelde der hvor det er fellesløsninger, f. Eks. Til leietakere, i borettslag og sameier, samt til hytter/frititdsboliger med flere brukere. Det bør være en mulighet til å begrense antall ganger en nøkkel kan videredistribueres.
Systemet må registrere og lagre hvert besøk ved hjelp av avfallsnøkkelen. Det må kunne legges inn en begrensning på antall besøk pr. Kalenderår. Abonnentene må kunne se hvor mange besøk de har hatt (historikk), og få varsling om at antall besøk er helt (eller snart) oppbrukt. Noen avfallstyper skal kunne leveres gratis utover kvote, dette kan for eksempel være farlig avfall. Det må derfor ved adgangskontrollpunktet være mulig å få passere selv om kvoten er oppbrukt, ved å tilkjennegi hvilke avfallstyper du skal / ikke skal levere.
Det er viktig at adgangskontrollen oppleves som så smidig som mulig. En kombinasjon av ulike identifikatorer kan være aktuelt, for eksempel ved at man kan knytte bilregistreringsskilt til sin adgangsnøkkel - og dermed bli
«autorisert» for adgang basert på skiltgjenkjenning.
når kvote er oppbrukt skal man kunne passere ved å betale for besøk. Systemet må derfor kunne knyttes til automatisk trekk av forhåndsregistrert kreditt- eller bankkort, eventuelt en betalingstjeneste som Vipps eller bankkort. Det skal være mulig å definere ulike satser.
Det skal også være mulig å merke avfallsnøkler som sperret eller med varsling til betjening, slik at adgang ikke gis uansett.
Anbud id:
669541
-
Sted:Kristiansand, Vennesla
-
Registrert:Mandag 14. September 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Agder
6 anbud
-
Komfyr fungerer ikke etter bytte av varmeelementerKomfyr blir ikke varm. Varmeelementer er nylig byttet. Ingen ledninger er synlige brent og ledninger er ikke løse.
-
Kristiansand
-
Tirsdag 21. Januar 2025
-
-
Renovering badLekkasje i dusjsone rundt sluk. Bad er på omtrent 5, 5 kvm og ligger i første etasje. Det er lite fall i dusjsonen, og til dels motfall. måler 18 mm høydeforskjell mellom topp slukrist og topp flis v...
-
Vennesla
-
Fredag 17. Januar 2025
-
-
Installasjon av dobbelt stikkontakt utendørs i to etasjerJeg har behov for å installere dobbelt stikkontakt ute i to forskjellige etasjer. Er ikke lagt ut annen strøm ute i disse etasjene.
-
Kristiansand
-
Tirsdag 14. Januar 2025
-
-
Bytte innmaten i sikringsskapJeg har ett gammel sikringsskap som skal fornyes med nye sikringer og skal ha Rehab Montasjeramme. Sikringen er kjøpt ( spesial bestilling for at de skal funke i mitt wifi system hjemme )
-
Kristiansand
-
Fredag 10. Januar 2025
-
-
Elbillader installasjonDen skal installeres på veggen av huset. Ca 15 m til sikringsskap. Den skal installeres ved siden av den blå adapteren med tre faser. Ønsker å få pristilbud på det. Har elbillader selv. Ønsker sms som...
-
Kristiansand
-
Torsdag 9. Januar 2025
-
-
Bytte av 3 kurser i sikringsskapBytte av tre kurser i sikringsskap da jordfeilsbryteren ikke løses ut ved prøveknapp. Kontroll av glitrenett med vedtak.
-
Kristiansand
-
Torsdag 9. Januar 2025
-