Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Trinn 1 - Anskaffelse adgangssystem - Med delkontrakter

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Trinn 1 - Anskaffelse adgangssystem - Med delkontrakter

Adgangssystemet skal ha digital adgangskontroll ved innkjøring på gjenvinningsstasjonene. Alle som skal levere husholdningsavfall på gjenvinningsstasjonene må ha en digital avfallsnøkkel. Den digitale avfallsnøkkelen skal være personlig og tilknyttet en spesifikk boenhet. Ved bruk skal det alltid registreres hvilken avfallsnøkkel og hvilken boenhet som har vært på gjenvinningsstasjonen. Avfall sørs kundesystem vil være kilde for hvilke boenheter som skal inngå.
Det er også antatt at man må ha en alternativ manuell løsning for ikke digitale abonnenter. Det må inkluderes en prosess hvor den som har en digital avfallsnøkkel kan distribuere denne digialt videre til andre. Dette kan typisk gjelde ektefeller og samboere. Dette vil også gjelde der hvor det er fellesløsninger, f. Eks. Til leietakere, i borettslag og sameier, samt til hytter/frititdsboliger med flere brukere. Det bør være en mulighet til å begrense antall ganger en nøkkel kan videredistribueres.
Systemet må registrere og lagre hvert besøk ved hjelp av avfallsnøkkelen. Det må kunne legges inn en begrensning på antall besøk pr. Kalenderår. Abonnentene må kunne se hvor mange besøk de har hatt (historikk), og få varsling om at antall besøk er helt (eller snart) oppbrukt. Noen avfallstyper skal kunne leveres gratis utover kvote, dette kan for eksempel være farlig avfall. Det må derfor ved adgangskontrollpunktet være mulig å få passere selv om kvoten er oppbrukt, ved å tilkjennegi hvilke avfallstyper du skal / ikke skal levere.
Det er viktig at adgangskontrollen oppleves som så smidig som mulig. En kombinasjon av ulike identifikatorer kan være aktuelt, for eksempel ved at man kan knytte bilregistreringsskilt til sin adgangsnøkkel - og dermed bli
«autorisert» for adgang basert på skiltgjenkjenning.
når kvote er oppbrukt skal man kunne passere ved å betale for besøk. Systemet må derfor kunne knyttes til automatisk trekk av forhåndsregistrert kreditt- eller bankkort, eventuelt en betalingstjeneste som Vipps eller bankkort. Det skal være mulig å definere ulike satser.
Det skal også være mulig å merke avfallsnøkler som sperret eller med varsling til betjening, slik at adgang ikke gis uansett.
Anbud id:
703748
  • Sted:
  • Registrert:
    Fredag 5. Mars 2021

Lignende oppdrag i

6 anbud