Utredningsstøtte i 0-24 samarbeidet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Utredningsstøtte i 0-24 samarbeidet
Hvis kommunene skal lykkes med å gi et tidlig og helhetlig tjenestetilbud til utsatte barn og unge og deres familier, må staten sørge for bedre samordning av virkemidler og innsats. Slik kan vi støtte og stimulere arbeidet for samordning lokalt. Det betyr at departementer og direktorater i større grad må forme og innrette de statlige virkemidlene med tanke på behovet hos kommunene og brukerne. Bedre samarbeid og dialog mellom sektorene, forvaltningsnivåene og ikke minst med barn og unge selv, er nødvendig for å få det til. Det er dette 0-24-samarbeidet arbeider med.
Tiltakene i programmet er strukturert i fire innsatsområder: 1. Felles kunnskapsgrunnlag og utfordringsbilde 2. Samordning av virkemidler 3. Tverrsektorielle utviklingstiltak 4. Bygge kapasitet for tverrsektoriell innsats.
Dette oppdraget er knyttet til det fjerde innsatsområdet om å bygge kapasitet. Forvaltningen er sterkt sektorisert, for lite brukerrettet og generelt ikke godt egnet for samarbeid på tvers. Helt fra oppstarten har 0-24 derfor hatt som ambisjon at samarbeidet skal bidra til nødvendige endringer i forvaltningens måte å jobbe på, som legger bedre til rette for en brukerrettet og samordnet praksis også etter programmet er avsluttet. Gjennom arbeidet i 0-24 programmet har vi begynt å få til noen endringer, samt gjort oss viktige erfaringer knyttet til hva som er utfordrende, hvorfor og hvordan det kan løses. Det er besluttet at det skal gjennomføres et utredningsarbeid for å sikre at dette grunnlaget tas videre etter programmet avsluttes. Utredningen skal samle, drøfte og systematisere 0-24 samarbeidets resultater og erfaringer og munne ut i anbefalinger for veien videre.
Oppdragstaker skal bistå prosjektgruppen med å:
- planlegge, organisere og gjennomføre den over skisserte prosessen
- utarbeide referater og oppsummeringer av innspill fra ulike møter, workshops ol.
- bidra i selve skrivearbeidet etter nærmere avtale
Vi ber om et løsningsforslag som omfatter hvordan utredningsarbeidet kan legges opp som en bred og involverende prosess. Hvordan får vi til et parallellt innsikts- og involveringsarbeid? Hvordan involvere og engasjere ulike interessenter (jfr. Beskrivelsen av disse i avsnitt 1. 2) Hvordan kan vi legge opp vekslingene mellom prosess og analyse? Hva kan være gode prosessverktøy og metoder? Hvordan kan vi best disponere de ressursene vi har (tid, penger, personer)? Vi ber om at det spesifiseres hvordan oppdragstaker kan bidra inn i arbeidet, som en del av prosjektgruppa.
løsningsforslaget fra den tilbyderen som får oppdraget vil bli bearbeidet videre sammen med prosjektgruppa.
Oppdraget igangsettes umiddelbart etter at avtalen er inngått. Tilbyder går da inn i prosjektgruppa som deltaker. Tilbyder skal også delta i informasjonsarbeid etter nærmere avtale med oppdragsgiver.
- Prosjektgruppa skal rapporteres om status og fremdrift i samtlige styringsgruppemøter i perioden. i forkant av dette skal tilbyder redegjøre for prosjektgruppa om status, fremdrift og ressursbruk i de deloppgaver tilbyder har fått ansvar for.
- Dersom det skrives notater eller rapporter skal utkast til slike foreligge før de skal ferdigstilles. Tidspunkt for eventuelle utkst avtales nærmere
- Sluttdokument fra oppdragstaker skal være ferdigstilt innen 31. 11. 20Alt materiale som utarbeides skal være leservennlige og brukervennlige for allmennheten. Alt skriftlig materiale skal leveres i det format oppdragsgiver ønsker (vanligvis Wordfiler).
Tiltakene i programmet er strukturert i fire innsatsområder: 1. Felles kunnskapsgrunnlag og utfordringsbilde 2. Samordning av virkemidler 3. Tverrsektorielle utviklingstiltak 4. Bygge kapasitet for tverrsektoriell innsats.
Dette oppdraget er knyttet til det fjerde innsatsområdet om å bygge kapasitet. Forvaltningen er sterkt sektorisert, for lite brukerrettet og generelt ikke godt egnet for samarbeid på tvers. Helt fra oppstarten har 0-24 derfor hatt som ambisjon at samarbeidet skal bidra til nødvendige endringer i forvaltningens måte å jobbe på, som legger bedre til rette for en brukerrettet og samordnet praksis også etter programmet er avsluttet. Gjennom arbeidet i 0-24 programmet har vi begynt å få til noen endringer, samt gjort oss viktige erfaringer knyttet til hva som er utfordrende, hvorfor og hvordan det kan løses. Det er besluttet at det skal gjennomføres et utredningsarbeid for å sikre at dette grunnlaget tas videre etter programmet avsluttes. Utredningen skal samle, drøfte og systematisere 0-24 samarbeidets resultater og erfaringer og munne ut i anbefalinger for veien videre.
Oppdragstaker skal bistå prosjektgruppen med å:
- planlegge, organisere og gjennomføre den over skisserte prosessen
- utarbeide referater og oppsummeringer av innspill fra ulike møter, workshops ol.
- bidra i selve skrivearbeidet etter nærmere avtale
Vi ber om et løsningsforslag som omfatter hvordan utredningsarbeidet kan legges opp som en bred og involverende prosess. Hvordan får vi til et parallellt innsikts- og involveringsarbeid? Hvordan involvere og engasjere ulike interessenter (jfr. Beskrivelsen av disse i avsnitt 1. 2) Hvordan kan vi legge opp vekslingene mellom prosess og analyse? Hva kan være gode prosessverktøy og metoder? Hvordan kan vi best disponere de ressursene vi har (tid, penger, personer)? Vi ber om at det spesifiseres hvordan oppdragstaker kan bidra inn i arbeidet, som en del av prosjektgruppa.
løsningsforslaget fra den tilbyderen som får oppdraget vil bli bearbeidet videre sammen med prosjektgruppa.
Oppdraget igangsettes umiddelbart etter at avtalen er inngått. Tilbyder går da inn i prosjektgruppa som deltaker. Tilbyder skal også delta i informasjonsarbeid etter nærmere avtale med oppdragsgiver.
- Prosjektgruppa skal rapporteres om status og fremdrift i samtlige styringsgruppemøter i perioden. i forkant av dette skal tilbyder redegjøre for prosjektgruppa om status, fremdrift og ressursbruk i de deloppgaver tilbyder har fått ansvar for.
- Dersom det skrives notater eller rapporter skal utkast til slike foreligge før de skal ferdigstilles. Tidspunkt for eventuelle utkst avtales nærmere
- Sluttdokument fra oppdragstaker skal være ferdigstilt innen 31. 11. 20Alt materiale som utarbeides skal være leservennlige og brukervennlige for allmennheten. Alt skriftlig materiale skal leveres i det format oppdragsgiver ønsker (vanligvis Wordfiler).
Anbud id:
610200
-
Sted:
-
Registrert:Torsdag 26. September 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Flytte bil fra verksted å hjem.Har en Bmw x5 med motorhavari som står hos mekonomen i råde som jeg skulle ha fått fraktet hjem til Halmstad i rygge. Bilen er ikke kjørbar å må fraktes på henger eller på bil
-
Moss
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Snøbrøyting av innkjørsel og garasjeområdeSnøbrøyte innkjørselen og utenfor garasjen.
-
Sandefjord
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
BiltransportTransportere bil fra Jessheim til Sauda. Bilen er kjørbar.
-
Sauda
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Forespørsel om snøbrøyting i SonHei, Jeg ønsker å forhøre meg om muligheten for snøbrøyting i i Son. Kunne dere gi meg informasjon om priser og tilgjengelighet? Takk på forhånd for tilbakemeldingen! Mvh, David.
-
Vestby
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Vasking av husHei ønsker pris på generell husk vask ukentlig. Str på boligen 125 m2
-
Frogn
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
60m, det er inngang og parkeringsplassen i eneboligDet er ca. 3m bredde og 20m lang inngangen frem til garasjen. Vi har en hage på slutten av plassen som all snø kan stå ditt( se siste bilde)
-
Larvik
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-