Utredningsstøtte i 0-24 samarbeidet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Utredningsstøtte i 0-24 samarbeidet
Hvis kommunene skal lykkes med å gi et tidlig og helhetlig tjenestetilbud til utsatte barn og unge og deres familier, må staten sørge for bedre samordning av virkemidler og innsats. Slik kan vi støtte og stimulere arbeidet for samordning lokalt. Det betyr at departementer og direktorater i større grad må forme og innrette de statlige virkemidlene med tanke på behovet hos kommunene og brukerne. Bedre samarbeid og dialog mellom sektorene, forvaltningsnivåene og ikke minst med barn og unge selv, er nødvendig for å få det til. Det er dette 0-24-samarbeidet arbeider med.
Tiltakene i programmet er strukturert i fire innsatsområder: 1. Felles kunnskapsgrunnlag og utfordringsbilde 2. Samordning av virkemidler 3. Tverrsektorielle utviklingstiltak 4. Bygge kapasitet for tverrsektoriell innsats.
Dette oppdraget er knyttet til det fjerde innsatsområdet om å bygge kapasitet. Forvaltningen er sterkt sektorisert, for lite brukerrettet og generelt ikke godt egnet for samarbeid på tvers. Helt fra oppstarten har 0-24 derfor hatt som ambisjon at samarbeidet skal bidra til nødvendige endringer i forvaltningens måte å jobbe på, som legger bedre til rette for en brukerrettet og samordnet praksis også etter programmet er avsluttet. Gjennom arbeidet i 0-24 programmet har vi begynt å få til noen endringer, samt gjort oss viktige erfaringer knyttet til hva som er utfordrende, hvorfor og hvordan det kan løses. Det er besluttet at det skal gjennomføres et utredningsarbeid for å sikre at dette grunnlaget tas videre etter programmet avsluttes. Utredningen skal samle, drøfte og systematisere 0-24 samarbeidets resultater og erfaringer og munne ut i anbefalinger for veien videre.
Oppdragstaker skal bistå prosjektgruppen med å:
- planlegge, organisere og gjennomføre den over skisserte prosessen
- utarbeide referater og oppsummeringer av innspill fra ulike møter, workshops ol.
- bidra i selve skrivearbeidet etter nærmere avtale
Vi ber om et løsningsforslag som omfatter hvordan utredningsarbeidet kan legges opp som en bred og involverende prosess. Hvordan får vi til et parallellt innsikts- og involveringsarbeid? Hvordan involvere og engasjere ulike interessenter (jfr. Beskrivelsen av disse i avsnitt 1. 2) Hvordan kan vi legge opp vekslingene mellom prosess og analyse? Hva kan være gode prosessverktøy og metoder? Hvordan kan vi best disponere de ressursene vi har (tid, penger, personer)? Vi ber om at det spesifiseres hvordan oppdragstaker kan bidra inn i arbeidet, som en del av prosjektgruppa.
løsningsforslaget fra den tilbyderen som får oppdraget vil bli bearbeidet videre sammen med prosjektgruppa.
Oppdraget igangsettes umiddelbart etter at avtalen er inngått. Tilbyder går da inn i prosjektgruppa som deltaker. Tilbyder skal også delta i informasjonsarbeid etter nærmere avtale med oppdragsgiver.
- Prosjektgruppa skal rapporteres om status og fremdrift i samtlige styringsgruppemøter i perioden. i forkant av dette skal tilbyder redegjøre for prosjektgruppa om status, fremdrift og ressursbruk i de deloppgaver tilbyder har fått ansvar for.
- Dersom det skrives notater eller rapporter skal utkast til slike foreligge før de skal ferdigstilles. Tidspunkt for eventuelle utkst avtales nærmere
- Sluttdokument fra oppdragstaker skal være ferdigstilt innen 31. 11. 20Alt materiale som utarbeides skal være leservennlige og brukervennlige for allmennheten. Alt skriftlig materiale skal leveres i det format oppdragsgiver ønsker (vanligvis Wordfiler).
Tiltakene i programmet er strukturert i fire innsatsområder: 1. Felles kunnskapsgrunnlag og utfordringsbilde 2. Samordning av virkemidler 3. Tverrsektorielle utviklingstiltak 4. Bygge kapasitet for tverrsektoriell innsats.
Dette oppdraget er knyttet til det fjerde innsatsområdet om å bygge kapasitet. Forvaltningen er sterkt sektorisert, for lite brukerrettet og generelt ikke godt egnet for samarbeid på tvers. Helt fra oppstarten har 0-24 derfor hatt som ambisjon at samarbeidet skal bidra til nødvendige endringer i forvaltningens måte å jobbe på, som legger bedre til rette for en brukerrettet og samordnet praksis også etter programmet er avsluttet. Gjennom arbeidet i 0-24 programmet har vi begynt å få til noen endringer, samt gjort oss viktige erfaringer knyttet til hva som er utfordrende, hvorfor og hvordan det kan løses. Det er besluttet at det skal gjennomføres et utredningsarbeid for å sikre at dette grunnlaget tas videre etter programmet avsluttes. Utredningen skal samle, drøfte og systematisere 0-24 samarbeidets resultater og erfaringer og munne ut i anbefalinger for veien videre.
Oppdragstaker skal bistå prosjektgruppen med å:
- planlegge, organisere og gjennomføre den over skisserte prosessen
- utarbeide referater og oppsummeringer av innspill fra ulike møter, workshops ol.
- bidra i selve skrivearbeidet etter nærmere avtale
Vi ber om et løsningsforslag som omfatter hvordan utredningsarbeidet kan legges opp som en bred og involverende prosess. Hvordan får vi til et parallellt innsikts- og involveringsarbeid? Hvordan involvere og engasjere ulike interessenter (jfr. Beskrivelsen av disse i avsnitt 1. 2) Hvordan kan vi legge opp vekslingene mellom prosess og analyse? Hva kan være gode prosessverktøy og metoder? Hvordan kan vi best disponere de ressursene vi har (tid, penger, personer)? Vi ber om at det spesifiseres hvordan oppdragstaker kan bidra inn i arbeidet, som en del av prosjektgruppa.
løsningsforslaget fra den tilbyderen som får oppdraget vil bli bearbeidet videre sammen med prosjektgruppa.
Oppdraget igangsettes umiddelbart etter at avtalen er inngått. Tilbyder går da inn i prosjektgruppa som deltaker. Tilbyder skal også delta i informasjonsarbeid etter nærmere avtale med oppdragsgiver.
- Prosjektgruppa skal rapporteres om status og fremdrift i samtlige styringsgruppemøter i perioden. i forkant av dette skal tilbyder redegjøre for prosjektgruppa om status, fremdrift og ressursbruk i de deloppgaver tilbyder har fått ansvar for.
- Dersom det skrives notater eller rapporter skal utkast til slike foreligge før de skal ferdigstilles. Tidspunkt for eventuelle utkst avtales nærmere
- Sluttdokument fra oppdragstaker skal være ferdigstilt innen 31. 11. 20Alt materiale som utarbeides skal være leservennlige og brukervennlige for allmennheten. Alt skriftlig materiale skal leveres i det format oppdragsgiver ønsker (vanligvis Wordfiler).
Anbud id:
610200
-
Sted:
-
Registrert:Torsdag 26. September 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Frakt traktor fra Namsos til koppangØnsker frakt av traktor fra Namsos til koppang.
-
Rendalen
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Flytte- bære og transportere møbler og eskerVi ønsker flyttehjelp den 12. Desember. Vi flytter fra en leilighet på 65 kvm. Trenger mee mee bæring og transport av møbler og esker
-
Lørenskog
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Flyttevask Maura, 200-240 kvmØnsker flyttevask av hus i Maura. Det er 3 etasjer hvor nedre etasje er utleiedel. Det er 3 bad totalt, og 2 kjøkken. Ønskes første uken i januar, gjerne 2 eller 3 januar.
-
Nannestad
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Varmepumpe montørerHei hei, Vi er håndverker firma, og søker samarbeid partnere innen varmepumpe montering bransje. i prosessen av vært arbeid, vi får mange kunder hvem ønsker oss å hjelpe med montering eller tilkob...
-
Oslo
-
Fredag 22. November 2024
-
-
Frakt 11 stoler 1 bord fra Hamar til BergenVi skal frakte 11 eams spisestuestoler og et eikebord. To stoler med armlene (nærmest i bildet) og 9 av den andre typen. Det er dette eikebordet som skal fraktes. Jobben må gjøres seinest første uka i...
-
Bergen
-
Fredag 22. November 2024
-