Arkitekt, IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Veiledende kunngjøring - Anskaffelse av nytt fagsystem for Plan- og bygningsetaten
Plan- og bygningsetaten i Oslo kommune har igangsatt et prosjekt for å anskaffe og implementere et nytt fagsystem som skal erstatte dagens Doculive og støtte etatens arbeidsprosesser.
Forutsetninger for anskaffelsen:
• Anskaffelsen skal omfatte et nytt fagsystem for plan- og byggesaker, flere andre fagområder etaten har ansvar for, samt for administrative prosesser.
• Anskaffelsen skal også ivareta løsning for arkiv.
• Det anskaffes et fagsystem basert på hyllevare. Det er vurdert at dette vil dekke de fleste grunnleggende behov i arbeidsprosessene i plan- og bygningsetaten. Med hyllevare mener vi at softwaren skal være utviklet og utprøvd ved anskaffelsestidspunktet, at den i størst mulig grad lar seg konfigurere, og at det i minst mulig grad krever videreutvikling for å innfri kravene.
• pbe ønsker at fagsystemet skal ha en arbeidsflate som er basert på gjenkjennelige elementer på tvers av fagområder, uavhengig av om man jobber med en byggesak, en plansak eller en administrativ sak.
• Kravspesifikasjonen vil bygge på den nasjonale produktspesifikasjonen eByggeSak 2. 1, utvidet med PBEs egne krav som beskriver tillegg eller avvik.
• Vi ser for oss at plansaker og administrative prosesser løses med den generelle funksjonaliteten som beskrives i produktspesifikasjonen eByggeSak 2. 1. Arbeidet med produktspesifikasjonen ePlanSak i regi av ks er ikke klar. vår vurdering er at de fleste funksjonelle kravene i eByggeSak også dekker våre arbeidsprosesser i plansak. Vi legger derfor eByggeSak til grunn, og med våre egne krav i tillegg.
Selve anskaffelsen:
• Vi planlegger å kunngjøre anskaffelsen i januar 2019
Forutsetninger for anskaffelsen:
• Anskaffelsen skal omfatte et nytt fagsystem for plan- og byggesaker, flere andre fagområder etaten har ansvar for, samt for administrative prosesser.
• Anskaffelsen skal også ivareta løsning for arkiv.
• Det anskaffes et fagsystem basert på hyllevare. Det er vurdert at dette vil dekke de fleste grunnleggende behov i arbeidsprosessene i plan- og bygningsetaten. Med hyllevare mener vi at softwaren skal være utviklet og utprøvd ved anskaffelsestidspunktet, at den i størst mulig grad lar seg konfigurere, og at det i minst mulig grad krever videreutvikling for å innfri kravene.
• pbe ønsker at fagsystemet skal ha en arbeidsflate som er basert på gjenkjennelige elementer på tvers av fagområder, uavhengig av om man jobber med en byggesak, en plansak eller en administrativ sak.
• Kravspesifikasjonen vil bygge på den nasjonale produktspesifikasjonen eByggeSak 2. 1, utvidet med PBEs egne krav som beskriver tillegg eller avvik.
• Vi ser for oss at plansaker og administrative prosesser løses med den generelle funksjonaliteten som beskrives i produktspesifikasjonen eByggeSak 2. 1. Arbeidet med produktspesifikasjonen ePlanSak i regi av ks er ikke klar. vår vurdering er at de fleste funksjonelle kravene i eByggeSak også dekker våre arbeidsprosesser i plansak. Vi legger derfor eByggeSak til grunn, og med våre egne krav i tillegg.
Selve anskaffelsen:
• Vi planlegger å kunngjøre anskaffelsen i januar 2019
Anbud id:
552635
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Søndag 21. Oktober 2018
Er du interessert i dette oppdraget?