IT/Web og Support i Østfold

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

583 Siste år
434 Siste 3 mnd
49 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Veiledende kunngjøring: Identitetsbasert Sikker Samhandling (ISS)

Registrert Dato: Fredag 08. Desember 2017

Helse Sør-Øst har i dag ca. 80.000 brukere med ca. 50.000 klienter. Det er 11 ulike helseforetak som igjen har en rekke lokasjoner. Sykehuspartner drifter i dag tjenestene ut fra 3 regionale datasentre, med lokale kommunikasjonsrom hos de enkelte foretakene. Helse Sør-Øst står i risiko for IT angrep og for å beskytte seg mot slike trusler, er det behov for utvikling kapabiliteter og byggeklosser innenfor dette området.
Det er opprettet et IAM-prosjekt hvor målet er i størst mulig grad å benytte sentraliserte og standardiserte tjenester forankret i sikkerhetsarkitekturen til Helse Sør-Øst, som har identitet- og tilgangsstyring som en sentral del av sitt målbilde. IAM-prosjektet har i lys av dette fått i oppgave å etablere en standardisert, regional modell for identitets- og tilgangsstyring.
Sykehuspartner har et ansvar for å iverksette tiltak som reduserer risikoen og trusselbildet samt styrke identitets- og tilgangsstyring til et akseptabelt nivå for Helseforetakene. Sykehuspartner ønsker derfor å inngå en rammeavtale av produkter, tjenester og rådgivning for å kunne gjøre raskere anskaffelser innenfor dette området.
Målet er å etablere en rammeavtale med en ekstern Leverandør som kan påta seg ansvaret som integrator som sikrer en enhetlig leveranse innenfor spesifiserte produktområder. Sykehuspartner ønsker en Leverandør som kan inngå som en partner og bidra til realisering og videreutvikling av Sykehuspartner sin IT-strategi innen identitet- og tilgangsstyring.
Leverandøren må ha bred kompetanse og tilgang til et bredt produktspekter, og må evne å sette sammen gode løsninger basert på HSØ sitt behov, herunder koordinering, administrasjon og samhandling med Kunde og underleverandører.
Ønsket funksjonalitet:
--Access Management
Sikring av API-er – API Gateway
--Autentiseringstjenester (MFA, Føderering, SSO etc)
--Sikring av Web applikasjoner – Web Access Management (WAM)
--Dynamisk attributtbasert autoriseringstjeneste (ABAC)
Identity Governance & Administration
--Etterlevelse & forvaltning av identiteter og tilganger - Identity Management (IDM), Role management etc
--Etterlevelse & forvaltning av privilegerte tilganger - Privilege Access Management (PAM)
--Self-service password reset løsning
--Løsning for håndtering av innbyggere, samtykke etc.
--Moderne katalogtjenester
Sikker identifisering og sikring av velferdsteknologi og medisinske teknisk utstyr (Id of things (IDot))
Andre sikkerhetskomponenter
--Cloud Access Security Broker (CASB)
--Public Key Infrastructure (PKI)
Hovedformålet med denne veiledende kunngjøringen er å innhente informasjon som kan benyttes til å gjøre konkurransegrunnlaget med kravspesifikasjon bedre tilpasset hva som kan tilbys av markedet. Det vil ikke bli gjort evaluering / rangering av leverandører i denne fasen.
Interesserte leverandører vil få nærmere innblikk i omfanget i felles leverandørmøte.
Agenda for felles leverandørmøte
--Presentasjon av vårt behov og informasjon om anskaffelsen.
--Spørsmål/Svar
Tidspunkt: 14/12-2017   klokken 13.00 møterom Livshjulet.        
Sted: Sykehuspartner sine lokaler i Hoffsveien 1D
Hver enkelt leverandør vil få tilsendt presentasjonen, med eventuell tilleggsinformasjon, i etterkant av møtet.
For påmelding send epost via Mercell, frist 12.12.2017.
Leverandørenes tilbakemelding
I etterkant av fellesmøtet ønskes det en skriftlig besvarelse av følgende punkter:
--Forslag til produkter/løsninger i henhold til ønsket funksjonalitet (se listen ovenfor) med budsjettpriser for lisenser og vedlikehold med tydeliggjøring av eventuelle volumrabatter. Det er tilstrekkelig med ett eksempel per område.
--Innspill fra leverandørene til ytelses- og funksjonskrav som bør inngå i kravspesifikasjonen knyttet til funksjonsområdene.
Frist for tilbakemelding: 08/01-2018 klokken 16:00.


Referansenummer:  2017/1758