IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Veiledende kunngjøring - Rammeavtale for Digitalisering av HR løsninger
Arbeids-og velferdsdirektoratet vurderer å gjennomføre en konkurranse om rammeavtale for digitalisering av hr-løsninger. Dette vil være en helhetlig løsning hvor avtalemotpart skal kunne tilby relevante skybaserte hr applikasjoner innenfor;
- Tiltrekking, ansettelse og rekruttering
- Oppfølging
- Utvikling
- Omstilling
- Avvikling
- lønn
- hr-analyse
- Ledelse
Per i dag er det cirka 20 000 ansatte i nav fordelt på cirka 15 000 statlig ansatte og cirka 5 000 kommunalt ansatte. De ansatte er brukere av applikasjoner innenfor de nevnte produktfamiliene
Rammeavtalen vil også inneholde behov for tjenester innenfor rådgivning, implementering og systemutvikling. De enkelte oppdrags omfang og detaljering vil foregå etter avropsprinsipp.
Avtalen vil ha en varighet på 2 år, med mulighet for forlengelse i 1 + 1 år. nav planlegger å publisere konkurransen i løpet av 2018.
Formålet med denne veiledende kunngjøringen er å få innspill/tilbakemeldinger på 1) sentrale dokumenter og 2) spørsmål før endelig konkurransegrunnlag ferdigstilles.
1) Vi har lagt ut følgende dokumenter:
- Kontraktsvilkår
- Bilag 1 - 13
- Appendix 1/ Bilag 1 (engelsk versjon til hjelp for veiledende kunngjøring)
- Databehandleravtale
Vi ber om kommentarer/innspill fra potensielle leverandører når det gjelder alle vedlagte dokumenter, men vil i denne omgang rette spesiell oppmerksomhet mot Bilag 1 og problemstillinger rettet mot gdpr og leverandørens medvirkning i forbindelse med etablering av databehandleravtaler.
2) Utover generelle/overordnede tilbakemeldinger/innspill på vedlagte dokumenter, ønsker vi også spesifikke tilbakemeldinger på følgende spørsmål:
a) nav ønsker å finne ut om det finnes meklere/brokere i markedet som kan levere i tråd med de spesifikasjonene som er angitt i disse dokumentene
b) Er nav sitt målbilde for hr-området klart og forståelig?
c) Hva vil kunne være et optimalt oppsett av/antall lisenser for de ovennevnte produktfamilier med tilhørende skybaserte applikasjoner? d) Hva vil kunne være markedspris for slike lisenser?
e) nav ønsker å finne ut hvordan markedet forholder seg til innretningen på og omfanget av avtalen, inkludert varighet med opsjoner og prising av disse
f) Er nav sin avtaleform og beskrivelse av brokers rolle klar og forståelig?
g) Hva vil være suksesskriterier for en god avtale for begge parter?
Vi ber om at alle tilbakemeldinger føres som eget oppsett med tydelig referanse til aktuelt dokument, overskrift og nummerering. Svar på de spesifikke spørsmålene merkes 2a, b, c osv.
- Tiltrekking, ansettelse og rekruttering
- Oppfølging
- Utvikling
- Omstilling
- Avvikling
- lønn
- hr-analyse
- Ledelse
Per i dag er det cirka 20 000 ansatte i nav fordelt på cirka 15 000 statlig ansatte og cirka 5 000 kommunalt ansatte. De ansatte er brukere av applikasjoner innenfor de nevnte produktfamiliene
Rammeavtalen vil også inneholde behov for tjenester innenfor rådgivning, implementering og systemutvikling. De enkelte oppdrags omfang og detaljering vil foregå etter avropsprinsipp.
Avtalen vil ha en varighet på 2 år, med mulighet for forlengelse i 1 + 1 år. nav planlegger å publisere konkurransen i løpet av 2018.
Formålet med denne veiledende kunngjøringen er å få innspill/tilbakemeldinger på 1) sentrale dokumenter og 2) spørsmål før endelig konkurransegrunnlag ferdigstilles.
1) Vi har lagt ut følgende dokumenter:
- Kontraktsvilkår
- Bilag 1 - 13
- Appendix 1/ Bilag 1 (engelsk versjon til hjelp for veiledende kunngjøring)
- Databehandleravtale
Vi ber om kommentarer/innspill fra potensielle leverandører når det gjelder alle vedlagte dokumenter, men vil i denne omgang rette spesiell oppmerksomhet mot Bilag 1 og problemstillinger rettet mot gdpr og leverandørens medvirkning i forbindelse med etablering av databehandleravtaler.
2) Utover generelle/overordnede tilbakemeldinger/innspill på vedlagte dokumenter, ønsker vi også spesifikke tilbakemeldinger på følgende spørsmål:
a) nav ønsker å finne ut om det finnes meklere/brokere i markedet som kan levere i tråd med de spesifikasjonene som er angitt i disse dokumentene
b) Er nav sitt målbilde for hr-området klart og forståelig?
c) Hva vil kunne være et optimalt oppsett av/antall lisenser for de ovennevnte produktfamilier med tilhørende skybaserte applikasjoner? d) Hva vil kunne være markedspris for slike lisenser?
e) nav ønsker å finne ut hvordan markedet forholder seg til innretningen på og omfanget av avtalen, inkludert varighet med opsjoner og prising av disse
f) Er nav sin avtaleform og beskrivelse av brokers rolle klar og forståelig?
g) Hva vil være suksesskriterier for en god avtale for begge parter?
Vi ber om at alle tilbakemeldinger føres som eget oppsett med tydelig referanse til aktuelt dokument, overskrift og nummerering. Svar på de spesifikke spørsmålene merkes 2a, b, c osv.
Anbud id:
552499
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Lørdag 20. Oktober 2018
Er du interessert i dette oppdraget?