Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

IT/Web og Support i Vestland

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Vestland
Avsluttet

Veiledende kunngjøring - fagsystemer for vedlikehold av vei og park med tilhørende elektriske installasjoner (Asset Management)

Det planlegges for inngåelse av avtale om løpende tjenestekjøp over internett, "as-a-service" leveranse og det er en målsetning å anskaffe mest mulig ferdig hyllevare klar til bruk. løsningen skal holde oversikt over alle eiendeler som bymiljøetaten forvalter og har ansvar for. Funksjoner som er ønsket: - enkelt å få oversikt over hva etaten har ansvar for- mulig å planlegge drifts- og vedlikeholdsoppgaver basert på fdv-dokumentasjon- mulig å tildele oppgaver til de ulike entreprenørene og holder oversikt over status på disse- entreprenørkontroll, herunder tidsbruk på de ulike oppdragene, tid til start og avslutning av oppdrag- kostnadskontroll, kostnadsberegning, faktura og økonomioppgaver- dashboards og rapporter basert på roller- kobling mot kommunens kartløsning (arcgis) for visualisering av data- hente og bruke data fra andre systemer som benyttes i kommunen i dagbergen kommune har vedlikeholdsavtale på isy park for skjøtsel og drift av park og friområder, men har ikke avtale på et helhetlig system for veidrift og veiforvaltning. Veidriftseksjonen benytter i dag roadai for analyse av dekketilstand, registrering av skilt og enkelte andre veielementer langs kommunal vei. Ramsys brukes for tildeling og dokumentasjon av oppdrag mot entreprenører. før en eventuell konkurranse utformes og kunngjøres, ønsker bergen kommune med denne kunngjøringen å få kunnskap om markedet og innspill som kan være viktige for oss å ta med i et eventuelt konkurransegrunnlag. Bergen kommune ønsker tilbakemelding på følgende: - om leverandører har ferdig hyllevare som dekker alle bymiljøetatens fagområder fra vei, park og friområder, offentlige byrom og tilhørende elektriske installasjoner i ett og samme system.- om en anskaffelse bør deles opp i ulike fagsystemer innenfor de ulike fagområdene.- om integrasjonsstrategi som grunnlag for en helhetlig fremtidsrettet arkitektur for asset management på tvers av ulike fagområder.- om integrasjonsstrategi til leverandører for sammenstilling og deling av data.- om prismodeller og kostnadsrammer som bør forventes i en anskaffelse og framtidig drift.- om business case knyttet til anskaffelsen og plan for gevinstrealisering.- om forventet tid fra inngått kontrakt til løsning er klar til å ta i bruk for bymiljøetaten. Innspillene bes sendes via mercell innen 15. Desember 2022. Vi vil deretter vurdere kontakt med noen relevante markedsaktører og invitere til dialogmøte i løpet av januar 2023. Eventuelle spørsmål kan rettes via kommunikasjonsmodulen i mercell. på grunn av ferieavvikling vil ikke spørsmål bli besvart i tidsrommet 17. Desember 2022 - 1. Januar 2023.
Anbud id:
838378
  • Sted:
    Bergen
  • Registrert:
    Mandag 5. Desember 2022