IT/Web og Support i Rogaland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Rogaland
Avsluttet
Veiledende kunngjøring - Felles klimaplattform - Digi Rogaland
Prosjektet skal bidra til økt samarbeid og kunnskap omkring klimarelaterte utfordringer og preventive tiltak knyttet til ulike typer flom som følge av økte nedbørsmengder; innsjøer/elver/vassdrag, flom fra sjø og oversvømmelser/overvann i rurale og urbane områder. målet med prosjektet er å utvikle en felles og (regionalt og nasjonalt) skalerbar plattform for datafangst, analyse og presentasjon av klimadata. løsningen skal fungere som et effektivt og brukervennlig beslutningsstøtteverktøy - eksempelvis med en type klimadashbord - for å samkjøre klimautfordringer.
Prosjektet vil gjenbruke eksisterende løsninger i størst mulig grad, herunder datasjøen til Stavanger kommune. Denne vil bli tilgjengeliggjort for alle kommunene i Rogaland. Data innhentes fra leverandører, APIer (programmeringsgrensesnitt), sensorer og andre kilder som for eksempel met og nve. Anskaffelse og forvaltning av sensorer skal den enkelte kommune selv ha ansvaret for.
Sensorene som skal anskaffes, skal samle inn data som kan gi indikasjon på om tiltak må settes i verk før større skader oppstår. Datinnsamlingen skal skje via et bærenettverk som for eksempel LoRaWAN (Long Range Wide Area Network), 4G, 5G eller lignende.
Stavanger kommune har søkt Miljødirektoratet om klimasatsmidler til å gjennomføre prosjektet. Omfanget på prosjektet vil bero på bevilgede midler. Dette forventes å bli avklart i løpet av juni 2020.
Markedsdialog
For å sikre at oppdragsgiver har oppdatert kunnskap om hvilke muligheter som finnes i markedet, ønsker vi å gå i dialog med leverandører av ulike klimarelaterte sensorer, samt leverandører av løsninger for tilhørende datafangst, analyse og presentasjon. Dette vil foregå både gjennom et fellesmøte og ved 1: 1-møter med enkeltleverandører.
Fellesmøte/leverandørkonferanse
- Tid: Mandag 30. Mars, kl. 13. 00-15. 00
- Sted: møterom Ombo i Olav Kyrres gate 19, 4005 Stavanger. Oppmøte utenfor hovedinngang til bygget. Vi henter dere der.
- påmelding: innen 23. Mars. Oppgi: Navn på deltaker, firma, e-postadresse og telefonnummer. Sendes via kommunikasjonsmodul i Mercell.
Oppdragsgiver vil informere om anskaffelsen og videre prosess, og det vil bli muligheter for spørsmål og avklaringer. Vi vil lage et referat med en oppsummering av hovedpunkter fra møtet, og legge både presentasjoner og referatet under Tilleggsinformasjon i kommunikasjonsmodulen i Mercell. De leverandører som ikke har anledning til å delta på fellesmøtet vil dermed også få denne informasjonen.
1: 1-møter
- Datoer: Torsdag 16. April og mandag 20. April
- Tidspunkt: møtene vil ha en varighet på 45 minutter per leverandør. Oppgi de tidspunkt som passer for hver av datoene: kl. 09: 00, 10: 00, 12: 00, 13: 00, 14: 00, 15: 00.
- Sted: møterom Felleshagen, Herbarium, Olav Kyrres gate 21, 4005 Stavanger. Oppmøte i hall i hovedinngangen til bygget
- påmelding: innen 23. Mars. Sendes via kommunikasjonsmodul i Mercell. Oppgi:
-- deltakernavn, firma, e-postadresse og telefonnummer
-- dato(er) og tidspunkt som passer, se over.
-- ønsket møteform: enten møte på oppgitt adresse eller som telefon-/videomøte. Ved sistnevnte, oppgi telefonnummer vi kan ringe dere opp på.
- nb: Leverandører som ønsker å delta på 1: 1-møter, må innen påmeldingsfristen sende skriftlige innspill til oppdragsgiver.
Formålet med 1: 1-møtene er at leverandøren skal gjennomgå og utdype sine skriftlige innspill. Vennligst merk at dette ikke er salgsmøter.
All kommunikasjon foregår i Mercell
Kommunikasjon i denne prosessen vil foregå via kommunikasjonsmodulen i Mercell under denne veiledende kunngjøringen. Dette gjelder blant annet påmelding til møter, skriftlige innspill til 1: 1-møter og spørsmål til oppdragsgiver.
følg også med for oppdateringer, som alle registrerte leverandører vil få varsel om fra Mercell.
Dersom det er spørsmål på møtedagene eller annet som haster, ta kontakt med Lin Helliesen (Anskaffelser) på (info fjernet) eller (info fjernet).
Prosjektet vil gjenbruke eksisterende løsninger i størst mulig grad, herunder datasjøen til Stavanger kommune. Denne vil bli tilgjengeliggjort for alle kommunene i Rogaland. Data innhentes fra leverandører, APIer (programmeringsgrensesnitt), sensorer og andre kilder som for eksempel met og nve. Anskaffelse og forvaltning av sensorer skal den enkelte kommune selv ha ansvaret for.
Sensorene som skal anskaffes, skal samle inn data som kan gi indikasjon på om tiltak må settes i verk før større skader oppstår. Datinnsamlingen skal skje via et bærenettverk som for eksempel LoRaWAN (Long Range Wide Area Network), 4G, 5G eller lignende.
Stavanger kommune har søkt Miljødirektoratet om klimasatsmidler til å gjennomføre prosjektet. Omfanget på prosjektet vil bero på bevilgede midler. Dette forventes å bli avklart i løpet av juni 2020.
Markedsdialog
For å sikre at oppdragsgiver har oppdatert kunnskap om hvilke muligheter som finnes i markedet, ønsker vi å gå i dialog med leverandører av ulike klimarelaterte sensorer, samt leverandører av løsninger for tilhørende datafangst, analyse og presentasjon. Dette vil foregå både gjennom et fellesmøte og ved 1: 1-møter med enkeltleverandører.
Fellesmøte/leverandørkonferanse
- Tid: Mandag 30. Mars, kl. 13. 00-15. 00
- Sted: møterom Ombo i Olav Kyrres gate 19, 4005 Stavanger. Oppmøte utenfor hovedinngang til bygget. Vi henter dere der.
- påmelding: innen 23. Mars. Oppgi: Navn på deltaker, firma, e-postadresse og telefonnummer. Sendes via kommunikasjonsmodul i Mercell.
Oppdragsgiver vil informere om anskaffelsen og videre prosess, og det vil bli muligheter for spørsmål og avklaringer. Vi vil lage et referat med en oppsummering av hovedpunkter fra møtet, og legge både presentasjoner og referatet under Tilleggsinformasjon i kommunikasjonsmodulen i Mercell. De leverandører som ikke har anledning til å delta på fellesmøtet vil dermed også få denne informasjonen.
1: 1-møter
- Datoer: Torsdag 16. April og mandag 20. April
- Tidspunkt: møtene vil ha en varighet på 45 minutter per leverandør. Oppgi de tidspunkt som passer for hver av datoene: kl. 09: 00, 10: 00, 12: 00, 13: 00, 14: 00, 15: 00.
- Sted: møterom Felleshagen, Herbarium, Olav Kyrres gate 21, 4005 Stavanger. Oppmøte i hall i hovedinngangen til bygget
- påmelding: innen 23. Mars. Sendes via kommunikasjonsmodul i Mercell. Oppgi:
-- deltakernavn, firma, e-postadresse og telefonnummer
-- dato(er) og tidspunkt som passer, se over.
-- ønsket møteform: enten møte på oppgitt adresse eller som telefon-/videomøte. Ved sistnevnte, oppgi telefonnummer vi kan ringe dere opp på.
- nb: Leverandører som ønsker å delta på 1: 1-møter, må innen påmeldingsfristen sende skriftlige innspill til oppdragsgiver.
Formålet med 1: 1-møtene er at leverandøren skal gjennomgå og utdype sine skriftlige innspill. Vennligst merk at dette ikke er salgsmøter.
All kommunikasjon foregår i Mercell
Kommunikasjon i denne prosessen vil foregå via kommunikasjonsmodulen i Mercell under denne veiledende kunngjøringen. Dette gjelder blant annet påmelding til møter, skriftlige innspill til 1: 1-møter og spørsmål til oppdragsgiver.
følg også med for oppdateringer, som alle registrerte leverandører vil få varsel om fra Mercell.
Dersom det er spørsmål på møtedagene eller annet som haster, ta kontakt med Lin Helliesen (Anskaffelser) på (info fjernet) eller (info fjernet).
Anbud id:
633855
-
Registrert:Mandag 16. Mars 2020
Er du interessert i dette oppdraget?