IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Veiledende kunngjøring - invitasjon til markedsundersøkelse (RFI) - dynamisk innkjøpsordning (DPS) for spesialiserte samhandlingsløsninger
DfØ ved Statens innkjøpssenter skal etablere en dps på spesialiserte samhandlingsløsninger. Det finnes ikke en entydig definisjon på hva spesialiserte samhandlingsløsninger er, eller hvilken funksjonalitet de skal inneholde. Men den kommende anskaffelsen vil omfatte skybaserte digitale løsninger for samhandling og kommunikasjon som kan treffe et bredt marked.
Det vil variere fra anskaffelse til anskaffelse under DPSen hvilken funksjonalitet som vil etterspørres, men det antas at den vanligste funksjonaliteten som vil etterspørres er:
a) Video og lyd, møter og skjermdeling
b) Fildeling
c) 1-1 samtale og/eller gruppe chatløsninger
d) Digital tavle
e) Webinarløsninger
f) Diskusjon og sosialt nettverk
Behovet som skal dekkes ved å etablere denne DPSen omfatter altså ikke kontorstøttetjenester som e-post og kalender, tekst- og tallbehandling osv. Dette er funksjonalitet som vil bli etterspurt i egne avtaler på et senere tidspunkt.
Konkurransen vil publiseres som en begrenset anbudskonkurranse.
Bakgrunn for anskaffelsen:
dfØ ved Statens innkjøpssenter har i oppgave å etablere en Markedsplass for skytjenester for alle offentlige virksomheter. Det vil si at avtaler på Markedsplassen i tillegg til statlige virksomheter, omfatter kommuner og fylkeskommuner. Markedsplassen skal gjøre det enklere for statlige og offentlige virksomheter å anskaffe sikre, lovlige og kostnadseffektive skytjenester. Avtalene som inngås for Markedsplassen vil være frivillige å ta i bruk for virksomhetene og det er derfor usikkert hvor mange virksomheter som vil gjøre anskaffelser under DPSen. Dette betyr likevel at det potensielle antallet brukere av ordningen er svært stort.
Omfang for anskaffelsen:
De potensielle brukerne som er identifisert er ca. 160 000 ansatte i statlige forvaltningsorgan fordelt på ca. 200 virksomheter. Ca. 547 000 ansatte i kommuner og fylkeskommuner, fordelt på henholdsvis 365 kommuner og 11 fylkeskommuner. Geografisk befinner brukerne seg i hele landet, inklusive Svalbard og Jan Mayen.
Det vil variere fra anskaffelse til anskaffelse under DPSen hvilken funksjonalitet som vil etterspørres, men det antas at den vanligste funksjonaliteten som vil etterspørres er:
a) Video og lyd, møter og skjermdeling
b) Fildeling
c) 1-1 samtale og/eller gruppe chatløsninger
d) Digital tavle
e) Webinarløsninger
f) Diskusjon og sosialt nettverk
Behovet som skal dekkes ved å etablere denne DPSen omfatter altså ikke kontorstøttetjenester som e-post og kalender, tekst- og tallbehandling osv. Dette er funksjonalitet som vil bli etterspurt i egne avtaler på et senere tidspunkt.
Konkurransen vil publiseres som en begrenset anbudskonkurranse.
Bakgrunn for anskaffelsen:
dfØ ved Statens innkjøpssenter har i oppgave å etablere en Markedsplass for skytjenester for alle offentlige virksomheter. Det vil si at avtaler på Markedsplassen i tillegg til statlige virksomheter, omfatter kommuner og fylkeskommuner. Markedsplassen skal gjøre det enklere for statlige og offentlige virksomheter å anskaffe sikre, lovlige og kostnadseffektive skytjenester. Avtalene som inngås for Markedsplassen vil være frivillige å ta i bruk for virksomhetene og det er derfor usikkert hvor mange virksomheter som vil gjøre anskaffelser under DPSen. Dette betyr likevel at det potensielle antallet brukere av ordningen er svært stort.
Omfang for anskaffelsen:
De potensielle brukerne som er identifisert er ca. 160 000 ansatte i statlige forvaltningsorgan fordelt på ca. 200 virksomheter. Ca. 547 000 ansatte i kommuner og fylkeskommuner, fordelt på henholdsvis 365 kommuner og 11 fylkeskommuner. Geografisk befinner brukerne seg i hele landet, inklusive Svalbard og Jan Mayen.
Anbud id:
705116
-
Sted:Hele Norge
-
Registrert:Torsdag 11. Mars 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
3 anbud
-
Vedlikehold DatasenterVedlikehold av mobilt datasenter. Estimert 15 timer i uken. Oppgavene består av grunnleggende vedlikehold, montering og demontering av interne enheter, reboot etc. Alt vedlikehold blir guidet via te...
-
Rana
-
Fredag 7. Juni 2024
-
-
Kundeservice norsk nettbutikkØnsker hjelp over lengre tid, max 1 time til dagen. Forkunnskaper som kreves er å beherske mail, og gode norske skriftlige ferdigheter. Noe teknisk forståelse er fordel da butikken selger smartklokk...
-
Sandnes
-
Onsdag 22. Mai 2024
-