Veterinærvakttjenester Verdal og Levanger kommune i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Veterinærvakttjenester Verdal og Levanger kommune
Denne anskaffelsen gjelder levering av veterinærvakttjenester i 2 områder: Levanger kommune og Verdal kommune. Anskaffelsen er delt opp i 2 delanskaffelser.
Anskaffelsens formål
Kommunene har ansvar for å organisere en klinisk veterinærvakt.
Ordningen med veterinærvakter er etablert i henhold til lov 15. Juni 2001 nr. 75 om veterinærer og annet
dyrehelse-personell § 3 a.
Ordningen med veterinærvakter skal sikre at det i kommunal/interkommunal regi blir etablert klinisk vakt for veterinærer i alle deler av landet slik at nødvendig veterinærhjelp kan skaffes utenom ordinær arbeidstid. Veterinærvakten er en nødvendig del av beredskapen mot alvorlige smittsomme dyresykdommer og viktig for å opprettholde god dyrevelferd.
Tildeling av vakttjenestene har tidligere skjedd i henhold til en avtale mellom Den norske veterinærforening (dnv) og ks. Avtalen opphørte 1. 7. 2012. For å få praktiseringen av vaktordningen i tråd med gjeldende lover og forskrifter, gjennomføres avtaleinngåelsene mellom vaktdistriktene og veterinærene nå som ordinære anskaffelser.
Kommunesektorens organisasjon (ks) har frem til nå hatt ansvar for å fastsette vaktinndeling og satser for
godtgjørelse ved deltakelse i den kommunale veterinærvakten. Fra 1. Januar 2016 overtok
Landbruksdirektoratet disse oppgavene. Dette fører til at all forvaltning av vakttilskudd skjer hos
Landbruksdirektoratet. Hensikten er å få en mer enhetlig tilskuddsforvaltning.
Oppdragsgiver tar sikte på å etablere en administrativ ordning for:
Verdal 3-4 avtaler
Levanger 4-5 avtaler
Tydeliggjør i deres tilbud hvilket vaktområde det gjelder, Verdal eller Levanger.
Leverandøren må i hvert enkelt tilbud spesifisere hvilke(n) navngitt veterinær(er) som tilbys til å utføre
vakttjenestene.
Kontraktsperiode
Tjenesten skal utføres i perioden 01. 03. 2021 – 28. 02 2025.
Oppdragsgiver tar forbehold om at avtalen kan sies opp dersom det besluttes betydelige endringer i sentrale rammevilkår og finansiering av ordningen fra statlig hold. Kontraktsvilkår vil da være endret, og det vil bli utlyst ny konkurranse.
Anskaffelsens formål
Kommunene har ansvar for å organisere en klinisk veterinærvakt.
Ordningen med veterinærvakter er etablert i henhold til lov 15. Juni 2001 nr. 75 om veterinærer og annet
dyrehelse-personell § 3 a.
Ordningen med veterinærvakter skal sikre at det i kommunal/interkommunal regi blir etablert klinisk vakt for veterinærer i alle deler av landet slik at nødvendig veterinærhjelp kan skaffes utenom ordinær arbeidstid. Veterinærvakten er en nødvendig del av beredskapen mot alvorlige smittsomme dyresykdommer og viktig for å opprettholde god dyrevelferd.
Tildeling av vakttjenestene har tidligere skjedd i henhold til en avtale mellom Den norske veterinærforening (dnv) og ks. Avtalen opphørte 1. 7. 2012. For å få praktiseringen av vaktordningen i tråd med gjeldende lover og forskrifter, gjennomføres avtaleinngåelsene mellom vaktdistriktene og veterinærene nå som ordinære anskaffelser.
Kommunesektorens organisasjon (ks) har frem til nå hatt ansvar for å fastsette vaktinndeling og satser for
godtgjørelse ved deltakelse i den kommunale veterinærvakten. Fra 1. Januar 2016 overtok
Landbruksdirektoratet disse oppgavene. Dette fører til at all forvaltning av vakttilskudd skjer hos
Landbruksdirektoratet. Hensikten er å få en mer enhetlig tilskuddsforvaltning.
Oppdragsgiver tar sikte på å etablere en administrativ ordning for:
Verdal 3-4 avtaler
Levanger 4-5 avtaler
Tydeliggjør i deres tilbud hvilket vaktområde det gjelder, Verdal eller Levanger.
Leverandøren må i hvert enkelt tilbud spesifisere hvilke(n) navngitt veterinær(er) som tilbys til å utføre
vakttjenestene.
Kontraktsperiode
Tjenesten skal utføres i perioden 01. 03. 2021 – 28. 02 2025.
Oppdragsgiver tar forbehold om at avtalen kan sies opp dersom det besluttes betydelige endringer i sentrale rammevilkår og finansiering av ordningen fra statlig hold. Kontraktsvilkår vil da være endret, og det vil bli utlyst ny konkurranse.
Anbud id:
689446
-
Sted:Inderøy
-
Registrert:Lørdag 26. Desember 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
2 anbud
-
Frakt av 4 dekk på felg fra Inderøy til TrondheimØnsker tilbud på frakt/ transport av 4 dekk på felg fra Inderøy til Trondheim i morgen 19/12.
-
Inderøy
-
Onsdag 18. Desember 2024
-
-
Maling av nye innendørs dører.Vi trenger 2 enkel dører med frostet glass malet i tillegg til ei dobbel-dør. dørene kan leveres direkte til dere om dere i nærheten av Steinkjer/Levanger. dørene er ikke levert enda, så dette er et...
-
Inderøy
-
Tirsdag 3. Desember 2024
-