Anleggsgartner, Betong, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Stålarbeider i Innlandet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Innlandet
Avsluttet
Fv. 166 Ny jernbanebru
Bakgrunn:
Undergangen under jernbanen langs fv. 166 i løten sentrum har en fri høyde på 3, 2 m og er en flaskehals for store kjøretøyer. i 2016 stilte Jernbaneverket krav om at konstruksjonen skulle være tilpasset en senere utbygging av spor 2.
Baneeier har vedlikeholdsansvar for brua. Vegavdeling Hedmark er prosjekteier. Hedmark fylkeskommune er vegeier. Prosjektet foregår i samarbeid med Bane nor, løten kommune, Telenor og Eidsiva Nett.
Vegreferanse: Hedmark, Fv 166, hp 2, pel 540-860.
Prosjektets mål for sluttsituasjonen er:
- Bedre fremkommelighet for store kjøretøy
- Økt trafikksikkerhet for gående og syklende
- Oppnå teknisk dokumentasjon ved overtakelse fra entreprenør i henhold til anleggseiernes krav og retningslinjer for anledning til snarlig overlevering.
- Oppnå godt omdømme.
Entreprisen går ut på å oppnå følgende hovedtrekk ved sluttsituasjonen:
- Ferdig utført alt praktisk anleggsarbeid i prosjektet.
- Ferdig teknisk dokumentasjon for overlevering til anleggseiere etter overtakelse.
Orienterende mengder:
1 Riving og fjerning, flytting og omlegging:
- 1 jernbanebru 40 m2
- 1 bolig 80 m2
- 2 uthus 80 m2
- 450 m va- og ov-røranlegg og kummer
- Riving asfalt 4. 100 m2
2 Masseflytting:
- Vegetasjonsrydding 5. 900 m2
- Flåsprenging 50 m2
- Masser til fyllplass 12. 000 m3
4. 2 Grøfter, kummer og rør:
- rørgrøfter 850 m
- 27 kummer
- 1 pumpestasjon
4. 4 Kabler og ledninger:
- Kabelgrøfter 260 m3
- Kabler 1. 700 m
- Trekkerør 1. 100 m
5 Vegfundament:
- Planum 9. 200 m2
- Forsterkningslag 5. 600 m3
- Asfalt 550 m3
6 Vegdekke:
- Asfalt 400 m3
- Belegningsstein 1. 000 m2
7 Vegutstyr og miljøtiltak:
- Vegbelysningsanlegg 600 m, 22 punkter
- Støyskjerm 600 m2
- Plen og planter 3. 500 m2
- Kantstein 680 m
- Skilt 30 stk
8 Bruer og støttemurer:
- Masser til fyllplass 5. 800 m3
- Betong, forskaling 760 m2
- Armering 145 tonn
- Betongstøp 830 m3
- Ståloverbygning 77 tonn (b*l ≈ 7, 6*15, 3 m2)
10 Jernbane:
- Grøfter 40 m
- Kabler 360 m
- Signalanlegg (nsb-87) og sporvekselvarmeskap re-lokaliseres
- 1 sporveksel
- 2 signalpunkt
- Bygging spor 60 m
- Ballast 550 m3
Generelt:
Innledningsvis anses alt omfang som arbeid ved og i jernbane. Entreprenøren har ansvar for at prosjektet ikke reduserer togframføringsevnen og forsvarligheten til jernbanedriften, og har ansvar for å disponere arbeidene og sikkerheten i og ved bane. Brukar må prefabrikkeres på stedet. va- og ov-anlegg må være tilstrekkelig omlagt til bruutskiftningen.
Undergangen under jernbanen langs fv. 166 i løten sentrum har en fri høyde på 3, 2 m og er en flaskehals for store kjøretøyer. i 2016 stilte Jernbaneverket krav om at konstruksjonen skulle være tilpasset en senere utbygging av spor 2.
Baneeier har vedlikeholdsansvar for brua. Vegavdeling Hedmark er prosjekteier. Hedmark fylkeskommune er vegeier. Prosjektet foregår i samarbeid med Bane nor, løten kommune, Telenor og Eidsiva Nett.
Vegreferanse: Hedmark, Fv 166, hp 2, pel 540-860.
Prosjektets mål for sluttsituasjonen er:
- Bedre fremkommelighet for store kjøretøy
- Økt trafikksikkerhet for gående og syklende
- Oppnå teknisk dokumentasjon ved overtakelse fra entreprenør i henhold til anleggseiernes krav og retningslinjer for anledning til snarlig overlevering.
- Oppnå godt omdømme.
Entreprisen går ut på å oppnå følgende hovedtrekk ved sluttsituasjonen:
- Ferdig utført alt praktisk anleggsarbeid i prosjektet.
- Ferdig teknisk dokumentasjon for overlevering til anleggseiere etter overtakelse.
Orienterende mengder:
1 Riving og fjerning, flytting og omlegging:
- 1 jernbanebru 40 m2
- 1 bolig 80 m2
- 2 uthus 80 m2
- 450 m va- og ov-røranlegg og kummer
- Riving asfalt 4. 100 m2
2 Masseflytting:
- Vegetasjonsrydding 5. 900 m2
- Flåsprenging 50 m2
- Masser til fyllplass 12. 000 m3
4. 2 Grøfter, kummer og rør:
- rørgrøfter 850 m
- 27 kummer
- 1 pumpestasjon
4. 4 Kabler og ledninger:
- Kabelgrøfter 260 m3
- Kabler 1. 700 m
- Trekkerør 1. 100 m
5 Vegfundament:
- Planum 9. 200 m2
- Forsterkningslag 5. 600 m3
- Asfalt 550 m3
6 Vegdekke:
- Asfalt 400 m3
- Belegningsstein 1. 000 m2
7 Vegutstyr og miljøtiltak:
- Vegbelysningsanlegg 600 m, 22 punkter
- Støyskjerm 600 m2
- Plen og planter 3. 500 m2
- Kantstein 680 m
- Skilt 30 stk
8 Bruer og støttemurer:
- Masser til fyllplass 5. 800 m3
- Betong, forskaling 760 m2
- Armering 145 tonn
- Betongstøp 830 m3
- Ståloverbygning 77 tonn (b*l ≈ 7, 6*15, 3 m2)
10 Jernbane:
- Grøfter 40 m
- Kabler 360 m
- Signalanlegg (nsb-87) og sporvekselvarmeskap re-lokaliseres
- 1 sporveksel
- 2 signalpunkt
- Bygging spor 60 m
- Ballast 550 m3
Generelt:
Innledningsvis anses alt omfang som arbeid ved og i jernbane. Entreprenøren har ansvar for at prosjektet ikke reduserer togframføringsevnen og forsvarligheten til jernbanedriften, og har ansvar for å disponere arbeidene og sikkerheten i og ved bane. Brukar må prefabrikkeres på stedet. va- og ov-anlegg må være tilstrekkelig omlagt til bruutskiftningen.
Anbud id:
496096
-
Sted:Løten
-
Registrert:Torsdag 9. November 2017
Er du interessert i dette oppdraget?