Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Entreprenør, Utleie i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Sykkelhotell Oslo S, Leieavtale

Beskrivelse av prosjektet: Oslo kommune ved Bymiljøetaten «bym» vil etablere et sykkelhotell på Oslo s for å utvide tilbudet og øke kvaliteten på sykkelparkering ved knutepunktet Oslo s. rom Eiendom har et lokale tilgjengelig mellom Flytogterminalen og parkeringshuset til Oslo s Parkering. Partene har sammen engasjert arkitekt og prosjektleder og etablert en prosjektgruppe for å utrede muligheten. Det er laget tegninger og skisser samt kravspesifikasjon med budsjett. Byggesøknad for tiltaket er godkjent av pbe. Det er enighet om at utleier står for oppgraderingsarbeidet og istandsettelse av lokalet til bruk for sp herunder innkjøp av sykkelstativer. TrygtTrygghet og sikkerhet er et premiss for sykkelhotellet da det er et problem med mye sykkeltyveri i området og det ligger i kort avstand fra «plata» som er et samlingssted for narkomane. Sykkelprosjektet ønsker å få til en løsning med adgangskontroll som innebærer at alle som bruker sykkelhotellet må registrere seg første gang de parkerer der. Detaljene for adgangskontroll er ikke bestemt enda, men det kan for eksempel gjøres slik det er gjort ved sykkelparkeringen ved nøstetorget i Bergen. Siden rommet er langt, smalt og ligger delvis under bakken, er det viktig å ta grep for at brukerne ikke føler seg innestengt eller utrygge. Rommet skal få gode lysforhold og framstå som oversiktlig, og det bør gjøres tiltak knyttet til akustikk og innslipp av naturlig lys som bidrar til trivsel og trygghetsfølelse. rådgivende skal se på muligheten for å åpne opp vegger for å slippe inn naturliglys. Det finnes noen åpninger i dag som kanskje kan åpnes mer for å få inn mer lys. rådgivende utstyrer rommet med to videokameraer, men det kan vurderes å foreslå flere gitt at forslaget til plan for funksjonell løsning og design tilsier at dette kan være nødvendig. Rommet bør også bevoktes manuelt. Dette skal rådgivende i samarbeid med oppdragsgiver komme til enighet i gjennom de jevnlige møtene. rådgivende skal også vurdere i samarbeid med oppdragsgiver om det skal være noen form for alarmknapp i rommet. Parkeringsstativene for sykkel bør gi trygge låsemuligheter, med mulighet for å låse fast rammen. Det må tas hensyn til at mange har kurv og støtdempere. Mange sykkelstativ vanskeliggjør låsing av slike sykler. rådgivende skal foreslå sykkelstativ som ikke utelukker låsing av slike sykler. For å unngå at sykler velter er det hensiktsmessig å utforme sykkelstativene slik at man lett kan feste framhjulet i noe som holder sykkelen på plass. EnkeltDet bør være tydelig å se fra utsiden at det tilbys sykkelparkering inn i rommet, dette kan for eksempel gjøres i form av en slags «rød løper» som starter på utsiden av bygget. Det kan også vurderes om det bør være synlig ute om hvorvidt det finnes ledige plasser. Sykkelhotellet må designes slik at det ikke er nødvendig å bære sykkelen. Sykkelen skal alltid trilles. Det bør være enkelt å se hvor det er ledig plass, samt å finne tilbake til hvor man parkerte. Dette kan for eksempel gjøres ved å tegne opp en toglinje med togstasjoner i Oslo og omegn. Denne toglinjen kan for eksempel tegnes opp på gulvet eller på veggen. på denne måten kan man lett huske hvilken togstasjon man parkerte i nærheten av. Det bør være god nok plass mellom parkeringsplassene til at det ikke er kronglete å låse eller hente syklene. Hvor stor avstand det bør være i mellom stativene er vi usikre på. Her må rådgivende komme med et forslag som diskuteres med oppdragsgiver. Det er viktig at det ikke oppleves som trangt og at man lett kan låse opp sykkelen sin uten å komme bort i de andres sykler. Det er også viktig at passasjen mellom sykkelstativene er bred nok til at to sykler kan møtes. Pluss at man må få plass til å ta ut sykkelen fra stativet uten å rygge bort i sykkelen som står parkert bak. Bredden i passasjen eller ferdselssonen må minimum være 1, 75 m. Det er viktig at rommet har høy kvalitet og yter omtanke for syklistene. Det bør være god kvalitet i materialvalg, fint design, og man kan vurdere elementer som kunst, musikk, innslag av naturelementer og andre ting som skaper en form for «luksus» eller velvære. rørene som går i taket kan for eksempel kapsles inn i ubehandlet tre, med for eksempel lyssetting under. Kort beskrivelse av anskaffelsens art og omfangOslo kommune, Bymiljøetaten kunngjør med dette intensjon om å inngå leiekontrakt om lokale for sykkelhotell på Oslo s. Med sykkelhotell mener vi høykvalitets sykkelparkering med beskyttelse mot vær, vind og tyveri. Foreliggende kontrakt er vurdert som en leiekontrakt om fast eiendom slik at foa (Forskrift om offentlige anskaffelser) §1-3 (2) bokstav b i utgangspunktet ikke får anvendelse. Leie av lokalet er det vesentlige i kontraktsforholdet. Vi vurderer det i tillegg slik at det kun finnes én leverandør i markedet, da vårt oppdrag er å opprette et sykkelhotell på Oslo s, der rom Eiendom er eneste grunneier. Vi velger likevel å kunngjøre intensjon om kontraktsinngå(info fjernet) kontrakten: Kontrakten gjelder leie av et 350 kvm stort lagerlokale under Flytogterminalen på Oslo s, der det utføres nødvendige tilpasninger til bruk som sykkelhotell. Kontrakten vil ha en varighet på 10 år, fra 01. 05. 2017 til 30. 04. 2027, med ensidig opsjon på 5 års forlengelse fra kommunens side. Utleier er rom Eiendom, som er eneste grunneier på Oslo s. Anslått årlig verdi av leiekontrakten er nok 1 mill. Eks. Mva. Dette beløpet inkluderer leie av 30 kvm i p-huset på Oslo s til ramper og atkomst for sykkelhotellet.
Anbud id:
445616
  • Sted:
    Oslo
  • Registrert:
    Onsdag 21. Desember 2016

Lignende oppdrag i Oslo

5 anbud